HISTORIA MOTORÓW
W nale
żących do Otto zakładach Deutzer stanowisko dyrektora do spraw technicznych zajmował G.W. Daimler, głównym konstruktorem zaś był Wilhelm Maybach. Obaj panowie pracowali razem nad udoskonaleniem silnika czterosuwowego czterosuwowego, a w roku 1882 założyli własny warsztat doświadczalny w Bad Constatt, sto kilometrów od miejsca, gdzie Carl Benz budował swój samochód. Celem Daimlera było przekształcenie ciężkiego silnika Otto w lekką i łatwą w transporcie jednostkę napędową.Uda
ło się to już pół roku później. Lekki nieduży jak na owe czasy silnik osiągał moc pół KM. Do benzynowego silnika Daimler dobudował pojazd osadzony na ramie i zaopatrzony w ciężkie drewniane koła. Ponieważ siedziało się na nim jak na koniu, Daimler nazwał swój pojazd „wierzchomobilem”. Nie był to jednak samochód, gdyz pojazd miał tylko dwa koła, a kierowca siedział na skórzanym siodełku. Można go więc raczej uznać za światowy prototyp motocykla. 10 listopada 1885 roku syn Daimlera, Paul, dumnie przejechał nim trzy kilometry. Była to pierwsza znacząca podróż motocyklem w historii.